• Kategori
  • Instagram
  • Layout
  • maybe you were happy i was bored.

It's Friyay!
    Anledningen till att jag inte bloggar är för att min datorsladd har bestämt sig för att lägga av och planen är väl egentligen att köpa en ny dator men känner inte att det är min prio ett just nu.

Håller just nu på att lägga undan massa pengar till en resa till USA som vi planerar att göra någon gång under våren 2016. Så lägger undan ungefär halva lönen nu, så får leva fatttigt, men det kommer det att vara värt!
    Planen är att vi skall åka till ett ställe i Florida som heter Wellington och bo på en gård där, kolla lite ryttar tävlingar och leva gött och sen dra ner till Miami och gå på Ultra. Kommer bli FETT om det blir av! :)

I veckan har jag bara jobbat och tränat, träffat lite kompisar och igår hade vi AW med lite tjejer från Stayhard ♥
    Ikväll blir det ett cirkel pass och sen kommer Julia hem till mig och då är det fredagsmys som gäller!
    Imorgon ska jag på födelsedagsfest hos min kompis Mikaela som har fyllt 25 år nyligen.

Kommer säkerligen bli en bra helg. Puss på er godingar.

Weekend.

En grym helg är över.

I fredags var det sommarfest med jobbet. Vi körde 5-kamp på liseberg och sedan rullade vi vidare mot en italiensk resturang på avenyn, var jätte kul att träffas alla utanför jobbet också och att alla avdelningar samlades!

I lördags vaknade jag hyfsat tidigt och Julia sov hos mig med och då började fixet hemma för en suprise för min kompis Amanda som nyligen fyllt 20 år. Köpte helium, ballonger, alkohol osv. och så fixade vi i ordning hemma. Amanda visste ingenting, det enda hon visste var att vi skulle ses jag och hon så Linn kidnappade henne, satte på hörlurar och ögonbindel, så himla roligt!

Vi gjorde en jätte god bål också som jag nästan borde dela av mig med, superenkel!!

Hahaha kvällen slutade med att alla helium ballonger öppnades och sedan rullade vi vidare mot Grand där vi dansade hela kvällen och avrundade med en sub, haha! Riktigt lyckad kväll!

På söndagen var en liten bakis seg dag med frukost i parken,thai och sen en massa städning hemma. Deckade hyfsat tidigt, var helt slutkörd!

En bra helg med andra ord! Nu ---> ny arbetsvecka att ta sig igenom!

Hoppas allt är bra med er! ♥

3 veckor senare...

Hejsan hoppsan!

Gud va mycket roligt det har hänt sen senast.
    Jag har lagt bloggen åt sidan och njutit fullt ut av min semester!

Kom lite utomlands i sommar ändå (om man nu skall kalla det utomlands, utanför Sverige iaf). Jag och Elin bestämde oss en kväll att spontant dra till Köpenhamn nästa dag utan att boka hotell eller något, vi bara drog. Vi tog med madrassen i bak på bilen in case att vi inte skulle hitta någonstans att sova.
    När vi kom fram till Köpenhamn gick vi till Nyhamn och åt på resturang och njöt av vädret, sen på kvällen blev det party!  Jag gillade Köpenhamn men party livet var sådär, ett plus kanske är att klubbarna har öppet till 05.

Vi hittade inget hostel eller hotell, ALLT var fullt, så vi sov i bilen. SÅNT YOLO! Jag var livrädd, haha. Men sov nog iallafall 2h. Nästa dag köpte vi med frukost och satte oss i parken och där satt vi i någon timme och träffade en kille som vi träffat dagen innan och tjötade. Dagen efter så fick vi iallafall tag i en plats att sova, phu, jag är inte gjord för att sova bil, men det var kul nu har vi gjort det med!  På kvällen åt vi ute och stötte på en gammal arbetskollega till mig så myste vi bara runt i staden och träffade människor.

Vi åkte hem på söndagen, några kontakter och erfarenheter rikare!
    Rekomenderar dock inte att åka riktigt så spontant då det blir fruktansvärt dyrt och vi hade tjänat på att boka hotell innan, samt att ta tåg till Köpenhamn istället för bil. Nu fick vi betala bensin + 900 kr för att åka in och ut ur Danmark.

Sen var jag hemma en vecka, hängde med kompisar, partajade lite och bara tog det lungt och bokade hotell och buss till Oslo. Så i onsdags förra veckan åkte jag och min kusin till Oslo för att stanna till söndagen.
    Hur underbar stad är inte Oslo?  Blev helt förälskad. Vill flytta dit!
    Vi hade en jätte rolig resa med massa skratt, fikastunder, parkmys, party och resturangbesök.
    Vi bodde på ett jätte fint hotell som låg på Karl Johan, supercentralt och vi betalade 2000 tror jag det var för boende med frukost 5 dagar och buss biljett tur och retur 450 kr ungefär, hur billigt?!
    Rekommenderar verkligen Oslo, väldigt dyrt där, så åk inte dit på tom ficka!

Började jobba nu i måndags igen och det känns så jäkla skönt, haha don't get me wrong.
    Men älskar rutinerna. Det är så skönt med rutiner!
    Att gå upp klockan 05.30 är inte min favorit och hade gärna börjat 1h senare, men det funkar!

Nu ska jag fortsätta jobba här. Puss